Autor |
Wiadomość |
Neonit[BDG]
Jazzy
Dołączył: 28 Mar 2006
Posty: 559 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
|
Wysłany:
Wto 22:01, 26 Wrz 2006 |
|
Podstawy Grier FPP / Porady
Witam. Ostatnio zacząłem sobie pogrywać w Enemy Territory i trafiłem na ciekawy artykuł na jednym z portali tejże gry. Artykuł dający wskazówki fanom gier fpp jak polepszyć swe wyniki w grze:
Gra zespołowa
Jest według mnie najważniejszym czynnikiem sukcesu w grze, nigdy nie uzyskasz dobrych rezulatów jeśli ciągle będziesz grał sam, nie myśląc o pozostałych. To teamplay sprawia, że skład jest naprawdę silny. Bardzo zgrany ale słabo strzelający team wygra ze składem, który dobrze strzela, ale jest niezgrany.
Aby osiągnąć wysoki poziom zgrania musicie myśleć, działać, strzelać, a nawet srać, jak jeden. Ruch każdego gracza powinien być znany pozostałym tak, aby w razie potrzeby mogli sobie wzajemnie pomóc. Większość klanów nie może osiągnąć odpowiedniego poziomu zgrania. Dlaczego? Myślę, że nie mają odpowiedniego przywódcy, lidera, który każdemu powie co robić.
Taki dowódca powinien znać wszystkie słabe i mocne strony każdego gracza w składzie, tak, aby odpowiednio je wykorzystać. Np.: Podczas klanówki gracza strzelającego słabiej od pozostałych lepiej wystawić do ataku, niż pozwolić mu bronić, gdyż będzie miał więcej problemów na tej pozycji, niż na ataku na którym liczy się równierz dobry movement.
Oczywiście nie tylko lider ma zadanie do wykonania. Każdy z pozostałych graczy dla dobra zgrania składu powinien zrezygnować z gry na własną ręke. Nie dbaj o własny wynik, celem gry jest pokonanie przeciwnika - nie meczowe statystyki. Także tutaj w osiągnięciu celu gry wiele osób zawodzi myśląc, że dobre jest posiadanie wysokich statystyk kosztem zwycięstwa, ale tak naprawde liczy sie tylko to, że przegrali. Jeśli Twój zespół zawiódł, nieistotne jest, jak grałeś. Być może to właśnie wina gracza z najlepszymi wynikami w zespole. Jeśli wiesz, że ktoś w składzie popełnia błędy, powiedz mu o tym i poradź, jak temu przeciwdziałać, nie ochrzaniaj go, gdy nawali, jeśli wiesz, co źle zrobił. Bardzo ważny jest także szacunek wobec innych. Jeśli nie szanujesz kogoś, nie interesuje Cię jego gra to zmniejszasz jego motywację do gry.
Świetną motywacją dla słabszego gracza bywa czasem powiedzenie, że dobrze wykonał jakieś zadanie. Pochwal go, jeśli zrobił coś dobrego. Nie mieszaj go z błotem, jeśli coś mu nie wyszło. Staraj się mówić o tym, co było najlepsze, unikaj krytykowania błędów. Jeśli morale będą wysokie, łatwo zdobędziecie więcej fragów, niż, gdy z powodu narzekania team ma mała motywacjace do walki.
Co sprawia, że niektórzy lepiej celują i trafiają ?
Po pierwsze koordynacja ręka-oko i refleks gracza. Można to trenować. Niektórzy mają dar szybkiej reakcji, ale nie posiadają koordynacji ręka-oko, więc nie potrafią zrobić tego, co inni. Jeśli wiesz, co jest źle, spróbuj treningiem rozwiązać problem. Drugim czynnkiem jest jakość łącza. Jeżeli będziesz mial zbyt wysoki ping, nikogo z łatwoscia nie zabijesz. Jedynym rozwiązaniem pozostanie kupno lepszego łącza.
Czy odżywianie i picie ma wpływ na gre ?
Tak! tak! tak! Odżywianie niekoniecznie (chociaż wpływa na kondycję organizmu), ale przyjmowanie płynów jest bardzo ważne. Ludzkie ciało składa się w 55-60% z wody, jeśli grasz, Twój mózg ssie wodę, jak diabli, więc musisz pić naprawdę dużo. Ludzie, którzy piją mało, osiągają słabsze wyniki, niż pijący dużo. Oczywiście nie mam na myśli alkoholu, ale napoje energetyzujace, które zawierają wodę, cukier, niezbędne sole mineralne itp. Mózg potrzebuje wody, a gracz potrzebuje mózgu, aby z wyprzedzeniem myśleć o grze. Mózg odpowiada bowiem za koordynację ręka-oko, co jest naprawdę istotne. Fraguj dużo, pij dużo. Ludzie, którzy nie piją w czasie gry są głupi. Nawet czytając książkę mózg zużywa dużo fluidów - jest, jak beczka bez dna, im więcej wody tym lepiej.
Czy cfg ( konfiguracja ) ma wpływ na wyniki gracza ?
Większość graczy zajmuje się podkręcaniem swoich plików konfiguracyjnych w celu osiągnięcia maksymalnego zakresu widoczności i liczby fps. Niektórzy poszli w tym tak daleko, że nie zdają sobie już sprawy, jak pięknie może wygladąć gra. Osobiście uważam, że szkoda tracić piękno obrazu gry dla kilku fps (ma to jednak znaczenie, gdy można zasadniczo poprawić płynność gry.) To nie zakres widocznosci daje przewagę, tylko poziom koncentracji niezbędny do dostrzeżenia / usłyszenia i zabicia wroga. Im mniej czasu potrzebujesz, aby go zobaczyć / usłyszeć, tym mniej razy będziesz zaskakiwany atakiem zza rogu. Z drugiej strony, jeśli nie podkręcasz configa, musisz naprawdę wytężać wzrok, aby zlokalizować przeciwnika, koncentrujesz się tak bardzo, że Twój mózg się smaży Ale jesteś skoncentrowany, więc nie tracisz tak duzo, jak nieuważni gracze.
Celem tuningu cfg jest uzyskanie jak największej liczby fps bez jednoczesnej straty poziomu koncentracji lub jego wzrostu. Większosc musisz podkręcić sam, ponieważ każdy ze względu na swoją unikatowość ma inne potrzeby, inaczej myśli. Jeśli będziesz pytał innych graczy, być może znajdziesz dobrze wyglądajacy config, lub taki, dzięki któremu będziesz widzial wszystko, ale niekoniecznie będzie on rzeczywiście w pełni odpowiadał Twoim potrzebom.
Czy lepiej rozwinięty mózg ma wpływ na wyniki osiągane w grach ?
Niektórzy ludzie łatwiej radzą sobie w szkole, czy w pracy, szybciej rozwiazują trudne problemy, uczą się szybko, nie zadając przy tym zbyt wiele trudu. Te osoby w krotkim czasie osiagną sukces w graniu: widzą grę i szybko zaczynają analizować, jak osiągnąć odpowiednie wyniki, utrudnić życie przeciwnikowi. Z drugiej strony istnieją osoby, które trenują naprawdę ciężko, ale nigdy nie osiągną takiego poziomu co tamte, ponieważ nie potrafią analizować gry jak one. Mogę obserwować ich gre, korzystać z doświadczeń i ulepszeń. Mogą także ciężko pracować, aby stawać się coraz lepszymi, ale potrzebują więcej czasu do uzyskania porównywalnego poziomu.
Wniosek: Im mniej czasu potrzeba na analizę sytuacji, tym mniej czasu zabiera reakcja: czy to unik, czy to oddanie strzału. Mózg ma ogromne znaczenie w grze, ale nie jest czynnikiem pierwszorzędnym, potrzebny jest także skill - pewien poziom sprawności w grze. Oczywiście osoby o sprawniejszym umyśle dużo szybciej od innych podwyższą poziom swoich umiejętności, zaś osobom mającym kłopoty z dotrzymaniem im tempa grozi utrata motywacji, a co za tym idzie dodatkowe zwolnienie w nauce.
Poniższy tekst jest wolnym tłumaczeniem jednego z dostępnych w internecie tutoriali traktujących o podstawowych zagadnieniach gier FPP. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|
johnyu
Dołączył: 07 Lis 2006
Posty: 14 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Nie 18:23, 12 Lis 2006 |
|
Neonit[BDG] napisał: |
Niektórzy ludzie łatwiej radzą sobie w szkole, czy w pracy, szybciej rozwiazują trudne problemy, uczą się szybko, nie zadając przy tym zbyt wiele trudu. Te osoby w krotkim czasie osiagną sukces w graniu: widzą grę i szybko zaczynają analizować, jak osiągnąć odpowiednie wyniki, utrudnić życie przeciwnikowi. |
Hehe pasuje do mnie. Krystian może potwierdzić. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Neonit[BDG]
Jazzy
Dołączył: 28 Mar 2006
Posty: 559 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
|
Wysłany:
Pon 11:49, 13 Lis 2006 |
|
hahah jkas aluzjaja sie duzo ucze i chuj roumiem >zart> ale i dobrze gram... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
johnyu
Dołączył: 07 Lis 2006
Posty: 14 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany:
Pon 14:12, 13 Lis 2006 |
|
Ja slucham na lekcji, w domu tylko odrabiam prace domowa (w poprzednim roku szkolnym raz - dwa razy sie uczylem), wszystko (prawie) rozumiem i po tygodniu (niecalym) gry dostalem sie do waszego klanu. Dlatego wg mnie ten cytat do mnie pasuje. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
|